facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close

(VIRAL TRENDING) : Gaji Perempuan Ini Sebulan 10k. Satu Hari Apa Yang TERJADI Pada Perempuan Ini Buat Hidupnya KUCAR KACIR !!!

Gaji Perempuan Ini Sebulan 10k. Satu Hari Apa Yang TERJADI Pada Perempuan Ini Buat Hidupnya KUCAR KACIR !!! |Dengan perkembangan ekonomi dunia sekarang, Malaysia merupakan negara yang agak teruk terjejas dengan kejatuhan harga minyak dunia yang ketika ini mencapai harga hanya USD44 dolar setong.

terg

Ini kerana Malaysia merupakan antara negara pengeluar minyak dunia, di sebalik kejatuhan ini ternyata memberi kesan yang agak besar sehingga ramai kakitangangan syarikat minyak terpaksa dihentikan.

Dengan kos sara hidup yang semakin meningkat, ternyata ia memebri tekanan kepada mereka-mereka ini, seorang wanita telah meluahkan pengelaman pahitnya selepas diberhentikan kerja walaupun sudah belasan tahun berkhidmat dan menyandang jawatan yang agak tinggi dalam syarikat.

Jom kita baca.

Aku dah keje dalam bidang oil and gas dah nak dekat 17 tahun. Aku bermula dari bawah sampailah aku dapat jawatan yang kukuh dan gaji yang besar. Gaji aku dekat RM10k. Alhamdulillah dengan gaji tu aku dapat membantu suamiku menyara anak anak ku yang kecil seramai 4 orang.

Kehidupan aku sempurna. Aku dapat beli rumah sendiri dapat beli kereta sendiri dan dapat sekolahkan anak anak ku di sekolah yang bagus.

Tidak pernah riak di hati ini aku dapat kerja yang bagus walaupon aku hanyala lulusan diploma sahaja. Mungkin ini rezeki yang Allah bagi. Rezeki anak anak fikirku
Tanpa ku duga,satu hari aku dipanggil oleh HR dan dibagi surat berhenti kerja.

Ya Allah gugur jantungku. Terbayang anak anak ku. Disebabkan harga minyak yang jatuh merundum aku kehilangan kerja.

Sekarang aku masih menganggur. Sudah puas hantar resume sane aini ibarat peminta sedekah tanya semua kenalan ku mana ada kerja kosong.

Benarlha kata orang..saat kita kehilangan semuanya barula kita kenal yang mana sahabat
Aku masih buntu tak tau apekah hikmah di sebalik ujian yang Allah dugaku. Perit…begitu perit.
Suamiku hanya bisnes kecil kecilan ditambah pulak sekarang ni beliau jugak sedang sakit.
Ya Allah sungguh besar dugaanmu.

Yang aku pinta…berilah aku ruang untuk aku mencari balik sinar kehidupan. Bantula aku keluar dari jalan ini Ya Allah.

Semoga ada rezeki buatku untuk aku menyara anak anakku InsyaAllah – Deena
(VIRAL TRENDING) : Gaji Perempuan Ini Sebulan 10k. Satu Hari Apa Yang TERJADI Pada Perempuan Ini Buat Hidupnya KUCAR KACIR !!! (VIRAL TRENDING) : Gaji Perempuan Ini Sebulan 10k. Satu Hari Apa Yang TERJADI Pada Perempuan Ini Buat Hidupnya KUCAR KACIR !!! Reviewed by Unknown on 7:55 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.